lördag 29 september 2012

Bullbaks kaos!!


I fredags vart det bullbak och det kan ju gå precis hur som helst när det gäller mej och det gjorde det oxå =P
I början var Gramse med och hjälpte till men han tröttnade fort så jag fick fortsätta ensam.


Jag e sååå kass på att baka bullar och det e ju klart att saker och ting går fell för mej när jag bakar....
först fick jag inte till nån vidare deg och sen ville den inte jäsa!! så när jag hällde ut degen var den ganska rinnande....SUCK....jaja i med en jäkla massa mjöl och fick lite ordning på den till sist. när jag väl börjat göra själva bullarna så vart dom inte alls som jag tänkt mej =/ och när första plåten var färdig och låg och jäste under filt tyckte den att den skulle ramla ner från ställningen men jag lyckades rädda plåten bara nån degklump som ramlade ner men en jävla massa annat for i backen så jag hade socker och mjöl på hela golvet innan jag var klar....hahah jag kan inte annat än skratta =P Fan vad jag e klantig!! 





Efter många misslyckanden så måste jag ju säga att bullarna vart ganska goda trots allt! 

Inga kommentarer: